Rapport SSAB - stålbadet fortsätter ~ Mot miljonen

måndag 27 juli 2009

Rapport SSAB - stålbadet fortsätter

Det var inga glädjesiffror som idag lämnades fram från den svenska stålleverantören SSAB. Vinstvarningen tidigare i somras såg jag som ett sätt att hålla nere förväntningarna inför den kommande rapporten men innerst inne trodde jag nog att det skulle se bättre ut. Det gjorde det inte. Resultatet på nästan -1 miljard var något sämre än vad vd Olof Faxander förutspådde tidigare i somras.

Så vad har jag och alla andra aktieägare i detta bolag att vänta oss? Troligtvis är nu kursen för hög och vi kommer att vandra neråt. Ingen större uppgång är nog att vänta förrän tidigast nästa vår.

Själv så kommer jag att ligga kvar helt neutralt i aktien men om kursen går ner 10-20% så tänker jag köpa på mig mer. Är inte orolig att jag någon gång i framtiden inte skall göra en vinst på mina aktier i detta bolag. Det kommer att vända, men inte än på ett tag.

Inga kommentarer: