Projekt företag ~ Mot miljonen

tisdag 28 juli 2009

Projekt företag

Här kommer en liten uppdatering över utvecklingen av mina planer på mitt företag. Några saker har satt käppar i hjulen:
  • Min dator kraschade. Eftersom jag jobbar med digitala läromedel är datorn ganska central i hela projektet. Det verkar som om moderkortet la av på laptopen. Men nu har jag beställt en ny dator via inet. Åkte ut till inet idag och snackade med en grym kille där. Han hjälpte mig få ut allt material på hårddisken och allt. Nu är det bara att vänta på att datorn kommer om 10 dagar sen kör jag igång igen. Tack till alla som kommenterade hjälpsamt kring mina datorproblem!
  • Problem att komma på ett namn på företaget. Jag har haft lite prestationsångest över skapandet av ett namn på företaget. Tror att jag nu har kommit på ett namn.
  • Allmänna teknikstrul. Diverse olika program som inte gör som jag vill.
  • Svårighet att starta administrativt. Det är mycket administrativt att förstå sig på när man startar ett företag. Administration är svårt.

Iallafall så har jag fått en del uppmuntran av folk här på bloggen och även från nära vänner (B&J&B) så tack för det! Tror att datorkraschen i all sin vidrighet ändå kan ha fört något gott med sig. Har gjort så att jag haft lite mer tid att tänka igenom affärsplanen. ¨

Relaterade inlägg:

Små små steg mot företaget

Företagsideér och entreprenörsskap

En orolig själ vill starta företag

Inga kommentarer: