Pokerkväll i Kålltorp och arbetslöshet ~ Mot miljonen

lördag 18 juli 2009

Pokerkväll i Kålltorp och arbetslöshet

Jag befann mig på en pokerkväll i Kålltorp i förrgår. Jag brukar vara den absolut sämsta bluffaren runt det runda bordet med den gröna filtduken och denna kväll var inget undantag. Jag låg länge back 200 kr men på slutet gjorde jag någon slags upphämtning och landade på 20 spänn plus. Vet inte hur detta gick till, hade då blivit en ännu sämre bluffare genom några fantastiska god lager från Nils Oscar och antagligen var det fru fortuna som gick med mig på min väg.

Runt bordet satt också två relativt nybakade universitetsstudenter och suckade över det tuffa läget med jobb i Göteborg. Både hade förgäves sökt jobb under en längre tid i Göteborg utan att lyckas. Det känns som vår stad har det tufft just nu. Idag målar också GP upp dystra prognoser att vi kan förvänta oss massarbetslöshet för unga. Sviterna efter neddragningar på Volvo drabbar inte bara volvoanställda utan även den mängd företag i Göteborg som är beroende av Volvo.

Jag hoppas innerligt att det vänder här i staden snart. Att företagen kommer igång och vågar nyanställa, att man inte fortsätter med slimmade organisationer när omsättning och vinst förbättras.

Inga kommentarer: