Min fondportfölj kan nå 200 000 innan nyår ~ Mot miljonen

lördag 11 juli 2009

Min fondportfölj kan nå 200 000 innan nyår

Sitter en sen lördag kväll, efter att kollat på filmen proof, och funderar på hur utvecklingen för min fondportfölj kommer att bli under hösten. Regnet öser ner utanför fönstret och sommaren verkar långt borta. Tom våra katter verkar tro att det är höst och verkar gått in i vinterdvala. Våra ena katt har sovit nästan 24 h förutom en liten paus för att trycka i sig lite kattmat.

Jag har inte så mycket mer att göra än att fundera framåt på hur värdeutvecklingen kommer se ut framåt för mina fonder. Kommer under årets återstående månader att spara ca: 5000 sek per månad i mina fonder. Detta gör att jag kommer ha 193 000 i dessa om allt går plusminus 0.

Jag tror (kanske mer hoppas) att vi kommer ha en svag generell börsökning under q3 och q4. Kanske är det inte helt omöjligt att detta kommer göra att jag når 200 000. Detta får helt enkelt bli mitt mål med fonderna under resten av året.

Inga kommentarer: