Draknästet, nu med hemsida ~ Mot miljonen

tisdag 21 juli 2009

Draknästet, nu med hemsida

Hittar sajten http://www.draknastet.se/ som drivs av en Jakob (kanske samme jakob som har bloggen http://www.hurjagblevrik.se/ ?) och läser om hur det har gått för några av de som var med i programmet. Helt ok sida, men framförallt smart att lägga beslag på domännamnet och sidan då programmet fortsätter nästa vår och verkar vara mycket omtyckt. Jag själv gillar också programmet även om jag inte skulle ställa mig där själv om jag hade en bra idé och avslöja denna för hela Sverige.

Mest gillade jag det sista avsnittet med Karolina Räntfors smarta lösningar för fästning av knappar. Mest för att jag tyckte det var komiskt att se Mats Gabrielssons glädjedans (i ring, dock utan Karolina) där han halvskriker "vi ska tjäna miljoner!". Jag hörde från en säker källa (B) att han dock skall vara mycket rolig och bra att jobba tillsammans med. Inte helt oväntat har dock Gunilla von Platen hoppat av projektet. Det var inte mycket hon vågade satsa på inte...

Relaterade inlägg:
Hur tar vi oss ur lågkonjunkturen?
Företagsideér och entreprenörsskap
Små små steg mot företaget

Inga kommentarer: