Det är inte hur man har det det är hur man tar det ~ Mot miljonen

lördag 25 juli 2009

Det är inte hur man har det det är hur man tar det

Dåliga saker händer ibland. Datorn kraschar, börsen går ner, katten spyr en hårboll i vardagsrummet. Kände att jag tog på mig offerkoftan när min dator kraschade. Började tycka synd om mig själv och känna att allt var emot mig.

Det snurrar en låt i min skalle idag. "ibland gör man rätt, ibland gör man fel" av Marcus Krunegård. Finns en textrad i låten som i all sin enkelhet är genial: Det är inte hur man har det är hur man tar det. Det är dags för motmiljonenmannen att rycka upp sig från sin datordepression, sluta tycka synd om sig själv.

Ska åka hem till mina föräldrar idag bara jag får tag på dem. Dom är i blåbärsskogen, plockar blåbär, blev lite inspirerad att föja med ut efter att ha läst bloggen Vill ha allt. Men jag vet att när jag väl står där bland granarna i skogen längtar jag bara till kaffepausen.

Inga kommentarer: