Börsen mitt i veckan - det dallrar! ~ Mot miljonen

onsdag 29 juli 2009

Börsen mitt i veckan - det dallrar!

Efter den senaste tidens starka uppgång under rapportperioden har vi nu fått se en lite mer dallrande kurva i början av denna vecka. Detta känns helt naturligt då de kanske lite lågt ställda förväntningarna inför rapporterna drev upp kurserna ganska snabbt. Självklart kan vi inte fortsätta på detta (ganska trevliga) sätt. En mer blygsam börs kommer säkert att visa upp sig under de närmaste veckorna.

I dagens nyhetsflöde har Svd varnat för ett stort ras på Shanghaibörsen samtidigt som man har en nyhet om att Nordea menar att tillväxten nu har börjat något som bloggen Cornucopia har ett kul inlägg om. En nyhet som också GP har som huvudnyhet just nu. I DN har man mest positiva ekonominyheter, bland annat att kronan stärks vilket jag inte är helt övertygad är en positiv nyhet då flera exportorienterade bolag inte gynnas av detta. Men självklart är detta bra för de svenskar som har semester kvar och är på väg utomlands.

Fortsättningsvis tror jag vi kommer att få se en "dallrig" utveckling av börsen, ingen stadig uppgång eller nedgång. Rapporterna som har kommit har ändå varit över förväntan så jag tror vi kommer ha en svag uppgång på tre månaders sikt. Vad tror du?

Inga kommentarer: