vad gör jag med en miljon? En dialog ~ Mot miljonen

måndag 22 juni 2009

vad gör jag med en miljon? En dialog

Låg i solstolen, njöt av livet, drack kaffe med mjölk. Lavendeln doftade gott i mina föräldrar trädgård. Berättar för pappa pensionären om mitt projekt att bli miljonär.
- Jaha sa han, men man måste ju ha roligt också.
- Jaha, sa jag, men jag har ju roligt på vägen dit.
- Vad skall du göra med pengarna när du nått dit? - sa pappa.
- Vet inte sa jag, kanske köpa hus med trädgård. Gillar jord, grus och plantor.
- Ta ett lån istället, säger han.

Tänker på ett slitet gammalt citat av John Lennon. "Life is what´s goin on while your busy making other plans". Lennon hade i och för sig sitt på det torra när han sa det. Men det snurrar lite där i hjärnan ändå.
Nu är det en ny vecka, kanske landar vi på plus på börsen?




Inga kommentarer: