Tjäna pengar på min frisyr ~ Mot miljonen

söndag 28 juni 2009

Tjäna pengar på min frisyr

Sitter och försöker trycka ner knapparna på min bärbara dator. En av våra katter brukar ha som vana att sova middag på tangenterna vilket resulterar i att utrymmet mellan tangenterna och datorn blir tjockare med oranga katthår än en rysk pälsmössa.

Själv har jag gjort mig av med så mycket hår som möjligt inför sommaren. Har länge ojat mig över priset man får betala för en vettig klippning. Men istället för att punga ut ca: 300 riksdaler inhandlades en sax på cleas ohlsson för 89 :- och min sambo utför klippningen. Grymt bra tids- och pengamässig besparing! Mot miljonen! Den enda nackdelen är dom små jacken jag får i öronen...

Tittade i spegeln efteråt och insåg tyvärr att det börjar komma oroväckande mycket gråa hår på kalufsen. Kanske är det lågkonjunkturen som börjar sätta sig där.. För det kan ju inte vara åldern!?

1 kommentar:

Anonym sa...

Min bästa investering hittills är en hårtrimmer från hmm... Philips? som jag köpte år 1998. Den kostade 295 kronor och jag tror jag tjänat in den summan några gånger sen dess. Tvåan uppe på huvudet, ettan i nacken och på sidorna, sen lite trim runt öronen. Voila! :)