Ljus dag på börsen ~ Mot miljonen

onsdag 10 juni 2009

Ljus dag på börsen

Idag ser det ut att bli en ljus dag på börsen. Alla mina aktieposter ökar idag och det är en skön känsla att se saker växa. Har alltid uppskattat när växter gror och blir allt ståtligare och större och när mina elever lär sig och mognar och det är väl något liknande en bra dag på börsen. Bäst just nu för mig går Autoliv som på två veckor har ökat med 10 %.


Annars väntar jag på att kunna gå ur Avanza, Oriflame och Getinge för att samla ihop dessa aktier till en post istället för tre. Har alldeles för små summor i dessa bolag och känner ingen go känsla för dem. Eftersom jag har småländska gener inom mig så väntar jag dock tills courtaget är intjänat.. :-)

Skall nu spana efter något annat jag tror på. Har länge varit svag för Swedbank och SEB som är oerhört volativa och riskfyllda men ack så roliga att ha.

Inga kommentarer: