Härliga effekter av projektet ~ Mot miljonen

tisdag 16 juni 2009

Härliga effekter av projektet

Inser att det kommer många trevliga effekter av att göra den här bloggen. Jag har alltid varit en projektmänniska och är i behov att vara uppe i någon utvecklingsprocess. Det som är trevligt med motmiljonen projektet är att fokus och engagemang läggs på just pengar och därmed ökar viljan att spara undan just pengar. Tror att det kommer gynna mig längre fram i livet.

Jag sparar ungefär 5000 sek varje månad i fonder och pensionssparande och lägger då och då in en extra summa pengar i aktieportföljen. Men nu ökar viljan tom mer att även lägga extrapengarna på sparandet. Pengar som annars hade hamnat på vin, öl eller dyra oxfileér.

2 kommentarer:

36 årig kvinna som är sa...

Håller med dig fullständigt. Är inne i en period när jag läser mycket ekonomibloggar, kollar börsen ständigt, läser på börssnack osv. Och ju mer jag engagerar mig, ju mer vill jag spara! Positiv spiral.

inte miljonär än sa...

Hej 36 åringen! ja det är verkligen bra med dessa miljonärsbloggar för den egna ekonomin, go miljonärsbloggar!