Extra inkomster utan ansträngning? ~ Mot miljonen

torsdag 4 juni 2009

Extra inkomster utan ansträngning?






Har den senaste veckan funderat på om jag kan öka på min månadsinkomst på något enkelt vis. Det jag är ute efter är något som genererar 2-4 tkr extra per månad och som kan gå direkt in i aktiesparande och därmed öka takten på vägen mot miljonen. Kruxet i tankarna är att jag har en lat ådra i min kropp som starkt motsätter mig för mycket extrajobb. Jag vill inte ta ett kneg till (jobbar redan heltid som lärare) så det måste vara något där jag gör en punktinsats och som sedan genererar lön.

Idéer:
  • Denna blogg skulle med reklam kunna generera pengar. Jag tror sannolikheten för att den skulle kunna vara så intressant tyvärr är ganska liten.
  • Jag målar tavlor och skulle kunna sälja dessa. Problemet här är att kreativiteten är så skör och utstår sällan krav på produktivitet och säljbarhet. Hade en utställning förra sommaren där jag gick plus med cirka 16 tkr. Men vinsten skapade också en ångest över skapandet och jag slutade göra det jag ville. Så måleriet bör nog vara utan krav på ekonomisk framgång.
  • En idé är att ta de skärgårdsmotiv jag har gjort i akvarell och göra litografier av dessa och sedan sälja vidare, alternativt göra nya planscher.
  • Jag är relativt flink i att göra snygga powerpoint mallar, kanske kan dessa säljas?

Är inte såld 100% på någon av dessa idéer men jag får se.


Inga kommentarer: