Entreprenörsskap, bloggtankar och kommande förändringar ~ Mot miljonen

torsdag 25 juni 2009

Entreprenörsskap, bloggtankar och kommande förändringar

Denna blogg startades i önskan om att få skriva av mig idéer och känslor kring min privatekonomi och tänktes först bara vara ett mentalt bollplank. Men ju mer jag håller på med desto mer har jag fastnat för skrivandet, kommenterandet på andra bloggar och den lärprocess som startas då jag får ur mig saker och inser att jag behöver lära mig mer. Det är kreativt helt enkelt. Och jag gillar kreativitet.

Fick tidningen "blogguiden" av min brors flickvän som tack för lite hjälp med matematik C. Hon hade snappat upp mitt nyvunna engagemang för bloggandet och kanske tyckte jag behövde lite mer kött på benen?! Den är skriven av IT-bloggaren Tommy K Johansson och jag tycker den är bra och tydlig. Något jag förstår när jag läser tidningen är att om jag vill ha en alltmer seriös hobby som bloggare krävs egen domän och användande av programmet wordpress för att få större frihet i layout och moduler. Så nu verkar jag lämna google och någon gång under sommaren lägga upp bloggen på en egen domän.

Som jag skrivit om innan här på bloggen så kittlar det en längtan att våga ta steget och starta något eget. Pratade med saken med min ena chef idag, som själv har flera års framgångsrik erfarenhet av entrepenörsskap. Han trodde att jag antagligen är för rädd för tillfället för att våga satsa fullt ut, men att kanske det är en utvecklingsfas vissa behöver gå igenom. Det behöver inte betyda att man i framtiden inte kommer att våga. Det kändes förhoppningsfullt att höra det. Ett bra budskap sista dagen innan semestern.

Börsen är fortfarande seg, verkar bli en seg sommar där...

Inga kommentarer: