Att våga hoppa ut ~ Mot miljonen

måndag 8 juni 2009

Att våga hoppa ut

Lite då och då, oftast då jag är ledig, börjar jag att få ett sug efter att starta eget. Tanken på att får styra över och utveckla något eget koncept känns spännande och utmanande. Men det är också något som känns skrämmande och ovisst. Det kittlar till i magen och tankarna skenar snabbt iväg. Sedan landar jag att det är nog bäst att hålla sig i sitt redan beprövade trygghetsområde. Men någonstans handlar ju det om att våga hoppa ut i det okända, inte vara rädd för att braka ihop och landa hårt.

Sedan gäller det att ha något jag verkligen vill jobba med under en överskådlig framtid. Tror inte att bara pengar som lockbete fungerar för mig. Jag vill också jobba med något som är intressant utvecklande på det personliga planet.

Börsen går neråt på måndagen..

1 kommentar:

Stella & Carina sa...

Do it! Do it! Starta ett företag!