aktieoptimist eller aktiepessimist? ~ Mot miljonen

torsdag 11 juni 2009

aktieoptimist eller aktiepessimist?

Var på fotbollsmatch igår, Sverige-Malta. En tämligen avmätt match där Sverige var många klasser bättre men missade mycket målchanser. Zlatan var lagkapten men gick mest runt och gjorde dramatiska gestikuleringar ala Italien, han gjorde dock ett snyggt mål så han är förlåten för det.

Under matchen satt jag och min bror ekonomen och diskuterade aktier som vi bägge har ett ganska nyvunnet intresse för. Vi diskuterade då kring pessimism och optimism i relationen till sina aktieköp och försäljningar. Han menade att han var mer optimistisk och jag mer pessimistisk vilket då skulle vara en anledning till att det går bättre för honom för tillfället. Kanske är jag alltför pessimistisk? Sitter och tänker och grubblar och missar tåget istället för att åka med? Min sambo menade, då jag precis innan sömnens välkomnande vila frågade henne om saken, att jag var en kombination av optimism och pessimism. Vad nu det skall betyda?!

Sålde idag av mitt innehav av Avanza där jag hade en riktkurs på 125. Kändes bra att nå ett planerat mål!

Inga kommentarer: