Deppdag ~ Mot miljonen

torsdag 28 maj 2009

Deppdag

Fick så erkänna mig besegrad av bankerna SEB och Swedbank. Sålde av dem med förlust idag och ligger väl allt som allt lite plus på dem. Jag hade hoppats att de skulle gå upp en gång till innan jag lämnade bankstråket för denna gången. Funderar nu på att gå in i SSAB och Autoliv istället. Men innan detta görs skall jag göra en ordentlig analys av läget framåt för dessa två bolag.

Kort analys:
SSAB:
+ Stabilt stort bolag som på lång sikt säkert kommer öka markant
- Kortsiktigt osäkert, ligger för tillfället på 101, kan jag komma in lägre vid tillfällig dipp?
Riktkurs att gå in på: 89-95


Autoliv
+ Min bror tror på aktien, menar att autoliv som ledande leverantör till säkerhet i bilindustrin kommer att växa starkt den närmaste tiden.
- Har inte hittat så många analyser som är positiva på aktien.
Riktkurs att gå in på: 185-195

Skall avvakta och se hur kurserna rör sig under någon vecka.

Inga kommentarer: